ویژه ها

کاهش 10 میلیارد دلاری ورود کالای قاچاق در 2 سال گذشته

تاریخ خبر: 1395/03/16

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: در سال ۱۳۹۲ شاهد ورود ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور بودیم ولی این میزان در سال گذشته به ۱۵ میلیارد دلار رسید و طی ۲ سال گذشته ایران توانست جلوی ۱۰ میلیارد دلار قاچاق را بگیرد.

ه نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری  حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری،در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه رمضان در مسجد اعظم قم قاچاق را مشکلات اجتماعی کشور ذکر کرد و افزود: همین ۱۵ میلیارد دلار قاچاق هم رقمی بالا است و باید باز هم کاهش یابد و مسئولان باید تلاش مضاعف تری داشته باشند. 

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته رتبه اقتصادی ایران یک رتبه در دنیا ارتقا یافته است، گفت: بین رتبه ۱۷ و ۱۸ اقتصادی دنیا قرار گرفته ایم و این در حالی است که پارسال جزء بدترین سال های اقتصادی کشور بود. 

وی ادامه داد: تراز تجاری و اقتصادی ایران برای اولین بار پس از کشف نفت در ایران مثبت شد و در سال جاری شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات بوده ایم. 

وی تاکید کرد: شاید کشورهای غربی از رفت و آمدها با ایران در پی بازاریابی باشند ولی این مساله نشان می دهد که فضای اقتصادی ایران مولد و قدرت مند است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده اند که نباید اجازه داد که به بازار مصرف کشورهای دیگر تبدیل شویم که این مساله نیز رصد می شود. 
 
* مواد مخدر ام الفساد است 
 
وزیر دادگستری تاکید کرد: مواد مخدر ام الفساد مشکلات اجتماعی کشور است و نیمی از زندانیان به صورت مستقیم با مسئله مواد مخدر مرتبط هستند. 

وی اظهار داشت: سال گذشته ۶ درصد ورود پرونده ها به دادگستری های کشور کاهش یافت و تعداد زندانیان نیز با کاهش هفت درصدی همراه بود و برخی جرم ها چون جرم های اخلاقی و مواد مخدر به میزان ۲۰ درصد کاهش پیدا کردند. 

وزیر دادگستری ابراز داشت: امروز فجایع بسیاری در کانون جهان اسلام رخ می دهد و این مشکلات فضای زندگی را در کشورهای مختلف دشوار کرده است و شاهد آوارگی، بی خانمانی، فرزندان بدون سرپرست، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، افزایش میزان جرم و جنایت و معضل هایی چون نابرابری سیاسی هستیم. 

وی در ادامه دست درازی آمریکایی ها به اموال ملت ایران را نوعی راهزنی و قداره بندی آشکار ذکر کرد و افزود: شاهد نوعی نظام جنگل محض در جهان هستیم و امروز در جهانی به سر می بریم که آمریکایی ها ۶۰ درصد قدرت نظامی و ۷۰ درصد قدرت اقتصادی جهان را با هم پیمانان خود در دست دارند و به علاوه آنها با تکیه بر رسانه های خود نوعی نظام استکباری به تمام معنا را در جهان بوجود آورده اند. 

وی با اشاره به آنکه متاسفانه لعابی از آمریکا برای مردم و جوانان بیان می شود گفت: در این بین باید واقعیت های آمریکا و دنیا را برای جوانان بیان کرد و در مباحث تبلیغی در مرحله اول باید وضعیت خودمان را تشریح کرده و پس از آن مسائل مرتبط با جهان امروز را بیان کنیم. 

پورمحمدی تاکید کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب باید مقابل چشمان ما باشد که ایشان در ۲۷سال گذشته راه امام خمینی (ره) را به بهترین نحو ادامه دادند و تلاش کردند تصویری کلان، گویا و جامع از مسائل پیش رویمان ارائه کنند. 

وی ادامه داد: ایران امروز یک فعال قدرتمند در عرصه بین المللی محسوب می شود و این در حالی است که در منطقه خود مفاسدی چون اسرائیل و نوکری مانند عربستان را شاهد هستیم که بر ضد جریان اسلام اصیل در تلاشند، این عده داعش را تقویت می کنند و برای آن از ۵۰ کشور سربازگیری کرده و آیه های جهاد را برای آنها وارونه تفسیر می کنند. 

وزیر دادگستری هدف اصلی اقدام های سال های گذشته در منطقه را کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: بلایی که بوجود آوردند امروز گریبان خود آن ها را گرفته است و ما عنصری فعال سیاسی در منطقه به شمار می رویم و در جهان حرف اول را زده و نقشه سیاسی منطقه را تعریف می کنیم. 

وی ابراز داشت: هدف اصلی داعش و تروریسم در جهان کوبیدن نظام اسلامی است ولی در عین حال شاهد بالا بودن نرخ امنیتی کشورمان هستیم و این امنیت چیزی نیست که به راحتی بدست آمده باشد. 

وی بیان کرد: امروز ده ها کشور حتی کشورهای اروپایی از ما می خواهند که روش های مقابله با تروریسم در ایران را به آن ها آموزش دهیم و این در حالی است که ایران اسلامی بدون بگیر و ببند و ایست های بازرسی امنیت را برای مردمش به ارمغان آورده است. 

پورمحمدی در پایان سخنان خود گفت: امروز حوزه علمیه قم، حوزه ای مقتدر از نظر علمی، فرهنگی، مذهبی و تبلیغی است و این را از نگاه همان هایی می گویم که دشمن ما هستند و دشمن به شدت روی اقتدار فرهنگی که حوزه های علمیه و فرهنگ اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی بوجود آورده است حساب می کنند. 

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه رمضان به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد. 
امسال ۱۰ هزار مبلغ از حوزه علمیه قم به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند تا به فعالیت های تبلیغی در ماه مبارک رمضان بپردازند.


ورود موکلین